piątek, 11 listopada 2011

czekolada i kawa - to co lubię najbardziej czyli galaretka kawowa z musem z czekolady białej i ciemnej

Czekolada i kawa - dwa smaki, które rozpieszczają moje zmysły. Dobre na wszystko. Na zimowe wieczory, na chandrę, na smutki i na radości. Idealne połączenie. I nie trzeba więcej pisać. Dwa słowa, które mówią wszystko.



Składniki:

galaretka kawowa

  • 1 szklanka mocnej kawy
  • 1 i 1/2 łyżeczki żelatyny
  • 1 łyżka ciepłej wody
  • 2-3 łyżki cukru pudru
(jeżeli chcemy, możemy dodać do zaparzonej kawy 1 łyżkę likieru kawowego)


Kawę zaparzyć. Ja użyłam 3 saszetek kawy Nescafe. Żelatynę zalać ciepłą wodą i odstawić. Do gorącej kawy dodać cukier i wymieszać. Dodać żelatynę i mieszać, aż do rozpuszczenia się żelatyny w kawie. Przelać do pucharków/szklanek, ostudzić i schłodzić w lodówce. Ja włożyłam na chwilę do zamrażalnika.


mus z białej i ciemnej czekolady

  • 1 żółtko
  • 2 białka
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 60 ml śmietanki 30 %
  • 30 g masła
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 50 g białej czekolady

Żółtko umieścić w metalowej miseczce, dodać 2 łyżki cukru pudru i śmietankę. Ustawić miseczkę nad garnkiem  z gotującą się wodą, pamiętając, aby miseczka nie dotykała wody. Mieszać, aż składniki dokładnie się połączą i będą gęste i gorące. Ściągnąć z garnka i dodać masło. Mieszać, aż masło się całkowicie rozpuści. Masę podzielić na dwie części. Do jednej dodać ciemną czekoladę, do drugiej - białą. Mieszać, aż czekolada się rozpuści. Ja mieszałam chwileczkę nad garnkiem z gotującą się wodą. Białka ubić na pianę, najpierw na wolniejszych obrotach, potem dodać resztę cukru pudru i ubijać na najwyższych obrotach. Pianę dodać do dwóch mas czekoladowych i delikatnie wymieszać. Ja najpierw wymieszałam z białą masą, wyłożyłam na galaretkę, włożyłam na chwilę do zamrażalnika i w międzyczasie mieszałam pianę z ciemną masą. Następnie wyłożyłam ją na biały mus i włożyłam deser do lodówki na 3 godziny. 

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz