poniedziałek, 21 listopada 2011

czekoladowe szaleństwo czyli czekoladowe ciasto z białym musem

Przepis znalazłam na kwestii smaku, ale wypróbowałam go i to nie było dokładnie to, o co mi chodziło. Nie ten mus. Ten mój z galaretki kawowej był o niebo lepszy, więc postanowiłam zmodyfikować przepis i zrobić to dzieło raz jeszcze po mojemu. I powstało czekoladowe ciasto z białym musem z białej czekolady. Milion kalorii i jednocześnie rozkosz z każdym kęsem. Hmmmm...



Składniki:


spód

  • 6 białek
  • 150 g cukru pudru (ok. 1 szklanka)
  • 180 g płatków migdałowych bądź zmielonych orzechów (ok. 1,5 szklanki)
  • 40 g kakao (ok. 4 łyżki)
  • 100 g gorzkiej posiekanej czekolady

Białka ubić na pianę, najpierw na wolnych obrotach, potem coraz szybszych, dodając stopniowo cukier puder. Pianę delikatnie wymieszać łyżką ze zmielonymi orzechami/migdałami, kakao i posiekaną czekoladą. Przelać do tortownicy, wyłożonej na spodzie papierem do pieczenia i z bokami wysmarowanymi masłem.
Piec w 180 stopniach, 17 minut.
Spód ostudzić.


mus

  • 4 żółtka
  • 6 białek
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 100 g masła
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 300 g białej czekolady

W metalowej misce umieścić 4 żółtka, 2 łyżki cukru pudru i 200 ml śmietanki. Miskę umieścić na garnku z gotującą się wodą, należy pamiętać, aby miska nie stykała się z wodą. Delikatnie mieszać, aż powstanie gęsta i gorąca masa. Gdy masa będzie gorąca, zdjąć z garnka, dodać pokrojone masło i połamaną czekoladę. Mieszać, aż składniki się dokładnie połączą.
Oddzielnie ubić pianę z białek, najpierw na wolnych obrotach, potem coraz szybszych, dodając pozostałe 2 łyżki cukru pudru. Pianę z białek delikatnie połączyć z masą czekoladową. 
Wyłożyć na spód i całość schłodzić w lodówce całą noc.
Przed podaniem udekorować kakao.

Smacznego

1 komentarz: