piątek, 18 listopada 2011

kto nie lubi toffi czy ciasto krówka

Uwielbiam krówki, toffi, nawet słodzone mleko kondensowane ot tak uwielbiam. Kiedyś widziałam w sklepie, że są gotowe mieszanki do upieczenia ciasta krówka, ale ja postanowiłam zrobić to sama. Zasiadłam do komputera i przeleciałam internet wzdłuż i wszerz i najlepszy dla mnie przepis znalazłam na blogu dorotus76. Krówka przepyszna, robi furorę na stole.




Składniki:


ciasto

  • 50 dag mąki
  • pół szklanki cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 15 dag miodu (czyli ok. 1/2 szklanki)
  • pół kostki margaryny
  • 2 jajka
Wszystkie składniki połączyć i zagnieść z nich ciasto. Podzielić je na dwie równe części. Piec je w dwóch identycznych formach prostokątnych, bądź, jeżeli nie mamy dwóch takich samych form, upiec najpierw jedną część, a potem drugą. Pamiętajmy, że pierwszą część wyciągamy z formy dopiero, gdy ostygnie. Formy wyłożyć papierem do pieczenia.
Piec w 200 stopniach, około 15 minut.


krem

  • 0,5 litra śmietanki 30 %
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 1-2 łyżki gorącej wody

Śmietankę ubić mikserem na puszystą masę. Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie, ostudzić, a następnie zmiksować z masą śmietanową. 


polewa

  • 1 puszka mleka słodzonego skondensowanego (może być gotowa masa toffi)
  • płatki migdałów lub posiekane orzechy

Jeżeli mamy mleko w puszce, należy je gotować ok. 2-3 godzin. Pamiętajmy, że puszka musi być cały czas w wodzie. Otwieramy puszkę dopiero, gdy wystygnie.

Na jedną część ciasta nakładamy krem śmietankowy. Na to kładziemy drugą część ciasta. na wierzchu rozsmarowujemy masę toffi i posypujemy migdałami/orzechami. Ciasto należy schłodzić w lodówce.

Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz