wtorek, 8 listopada 2011

Na scenę wszedł pan Banan czyli keks bananowy z migdałami i krówkami

Banan to jeden z tych owoców, których nigdy nie wyobrażałam sobie jako bazę do ciasta. Bo jak to tak? Wstyd mi, bo bardzo się myliłam. Banan daje ciekawy smak i fajny kolor. A co najważniejsze - baaaardzo dojrzałe banany, które wyglądem nie zachęcają do jedzenia, nie lądują już w koszu. Keks bananowy z migdałami i krówkami to jak przyciąganie się przeciwności - szybkie ciasto i eleganckie w jednym. W sam raz na odwiedziny gości, którzy dzwonią, że za kilka chwil wpadną na kawę.



Składniki:

  • 2 banany
  • 2 jajka
  • 100 g masła
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 100 g cukru
  • 200 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g krówek
  • 100 g posiekanych migdałów


Masło rozpuścić, ostudzić.
Jajka i jogurt powinny mieć temperaturę pokojową.
Banany rozgnieść widelcem w misce.
Banany, jajka, masło, jogurt naturalny, cukier zmiksować na jednolitą masę. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Połączyć mąkę z masą i zmiksować. Do tego dodać 3/4 posiekanych migdałów i 1/2 pokrojonych krówek. 
Masę przelać do keksówki wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułka tartą. Resztą migdałów i krówek posypać ciasto.
Piec w 160 stopniach, 60 minut.

Smacznego

3 komentarze:

  1. Mi wyszedł zakalec.....jednak nie zdążyłam się tym faktem zmartwić bo ciasto znikneło, wszyscy się zajadali :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Upiekłam, udało się:) Pyszne ciasto, szybkie i łatwe w przygotowaniu. Następnym razem zrobię z półtorej porcji.

    OdpowiedzUsuń