sobota, 12 listopada 2011

nie na słodko czyli bułeczki drożdżowe z nadzieniem

Choć napisałam, że nie na słodko, to absolutnie nie jest to zgodne z prawdą, bo nadzienie według naszych potrzeb. Ja wybrałam szynkę, ser i czerwoną cebulę, a Ty może wybierzesz marmoladę, czekoladę bądź owoce.  Bułeczki idealne na śniadanie, na deser i na kolację. Ale trzeba pamiętać, żeby przygotować odpowiednią ilość, bo znikają raz dwa.



Składniki:

  • 1 kg mąki pszennej
  • 3 duże jajko
  • 1 żółtko do posmarowania bułeczek
  • 3 łyżki octu
  • 3 łyżki oleju
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 szklanki letniego mleka
  • 40 g drożdży



Drożdże rozetrzeć z łyżką cukru, łyżką mąki i odrobiną mleka. odstawić do wyrośnięcia na 10 minut.
Jajka roztrzepać, Dodać do roztrzepanych jajek mleko, pozostałą część cukru, olej. Wymieszać, a następnie powoli dosypywać mąkę, dodać ocet i wyrośnięte drożdże. Dokładnie wymieszać wszystkie składniki. 
Ciasto wyrabiać, podsypując od czasu do czasu mąką, żeby się nie kleiło do rąk. Wyrabiać do momentu, kiedy ciasto będzie samo odchodzić od rąk. 
Wyrobione ciasto uformować w kulę i odstawić w misce do wyrośnięcia na 30-60 minut. Miseczkę przykryć bawełnianą ściereczką. Ciasto powinno mniej więcej podwoić swoją objętość. Musimy pamiętać, aby ciasto rosło w cieple i nie robić mu przeciągów.
Po wyrośnięciu ciasto należy rozwałkować na prostokąt. Na cały prostokąt wyłożyć nadzienie i zwinąć w rulonik. kroić ok. 2 cm plastry, układać na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia, lekko spłaszczyć.
Piec w 200 stopniach, aż do zarumienienia.


propozycje na nadzienie: feta, szynka, cebula, ser żółty, marmolada, nutella, konfitury, owoce. Co lubimy, będzie idealnie tam pasować. 


Smacznego

2 komentarze:

  1. Wypróbowałam, oczywiście pyszne!!!!
    Piwko do tego mmmmmyyyyy.
    Ciasto tak pięknie mi wyrosło.....
    Marlena

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne bułeczki ! Aż zrobiłam się głodna ... :)

    OdpowiedzUsuń