niedziela, 4 grudnia 2011

Muffinki czekoladowo-bananowe z drobinkami czekolady i orzechami

Skoro organizujemy Mikołaja dla dzieci, to wiadomo, że musi być coś słodkiego. Dla dzieci i dla Mikołaja. Postanowiłam, że będą to muffinki, minimuffinki. Pierwszy raz robiłam i powiem, że wyszły całkiem nieźle. Junior krąży wokół talerza z muffinkami i jeszcze trochę, a Mikołajowi zostanie samo mleko;) Przepis znalazłam na blogu dorotus76.





Składniki:

  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 3 rozgniecione banany
  • 2/3 szklanki cukru
  • 40 ml oleju
  • 1 szklanka mleka
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 100 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 120 g posiekanych orzechów włoskich

polewy:

  • 200 g krówek
  • 100 g białej czekolady
  • 4 łyżki mleka

W jednej misce wymieszać suche składniki: mąkę, płatki owsiane, cukier, proszek do pieczenia i kakao. W drugiej misce wymieszać mokre składniki: roztrzepane jajko, olej, rozgniecione banany i mleko.
Mokre składniki wlać do suchych i wymieszać. Dodać posiekaną czekoladę i orzechy i wymieszać.
Nakładać do papilotek na muffinki do ok. 2/3 ich wysokości. Przepis jest na ok 12 sztuk dużych muffinek, mi wyszło ok 40 minimuffinek.
Piec w 190 stopniach, 25 minut.


Jak muffinki ostygną, możemy je dekorować polewami wg własnego uznania. Ja zrobiłam dwie: krówkową i z białej czekolady
Krówki roztopiłam w kąpieli wodnej, dodając 2 łyżki mleka.
Białą czekoladę również roztopiłam w kąpieli wodnej, dodając 2 łyżki mleka. Potem nakładałam polewy szpatułką na muffinki.




Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz