sobota, 18 lutego 2012

deser mus czekoladowy z truskawkami czyli babski wieczór filmowy


Postanowiłam zrobić sobie babski wieczór filmowy i zobaczyć "Mężczyźni wolą blondynki" z moją ukochaną Marylin Monroe. Babski nie znaczy, że jestem ja i tylko ja, jest też mój mąż. Ale on postanowił mi towarzyszyć  w podzięce za sernik, który wzbogaciłam tym musem. tyle mi tego wyszło. Jednak uważam, że najlepiej smakuje czekolada z truskawką na czysto, najbardziej rozkoszny deser.






Składniki:
  • 2 jajka
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 120 ml śmietanki 30%
  • 50 g masła
  • 200 g gorzkiej czekolady
Żółtka umieścić w metalowej misce, którą należy postawić na garnku z gotującą się wodą. Miska nie może dotykać dnem wody. Do żółtek dodać 2 łyżki cukru pudru i śmietankę. Mieszać cały czas, aż wszystkie składniki się połączą. Gdy masa stanie się gorąca i gęsta, zestawić miskę z garnka. Dodać pokrojone masło i połamaną czekoladę i dokładnie wymieszać, aż wszystko się rozpuści. Białka ubić na pianę, najpierw na wolnych obrotach, potem na najszybszych, dodając 2 łyżki cukru pudru. Pianę dodać do czekolady, najlepiej w trzech partiach i delikatnie ją wmieszać w masę. 
Mus przełożyć do pucharków i schłodzić w lodówce.
Można podawać z truskawkami, bitą śmietaną, orzechami i wszystkim, na co mamy ochotę.


smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz