środa, 25 lipca 2012

maślankowe ciasto z jagodami z mleczną czekoladą czyli mój numer 1 tego lata


Mój nowy numer 1. Absolutnie jedno z najprostszych ciast z owocami, a jednocześnie najpyszniejsze. Znika szybciej, niż myślałam i chyba mi przyjdzie jutro powtórzyć porcję, tylko może owoce dam inne. Skorzystałam z tego przepisu, ale oczywiście zmodyfikowałam przepis na mój sposób... dałam inną czekoladę, inne owoce. Ciasto mokre, słodkie - no pyszne po prostu. 




Składniki:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g mlecznej posiekanej czekolady
  • 1 szklanka maślanki
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3 jajka
  • 300 g jagód
  • 1 budyń waniliowy
kruszonka
  • 100 g mąki
  • 50 g miękkiego masła
  • 50 g cukru
Wszystkie mokre składniki na ciasto wymieszać trzepaczką (maślanka, olej, jajka). W drugiej misce wymieszać suche składniki (mąka, cukier, proszek do pieczenia, czekolada). Następnie wsypać suche do mokrych i wymieszać drewnianą łyżką. 

Jagody opłukać, osuszyć ręcznikiem papierowym i obtoczyć w budyniu - do miseczki wsypać jagody i zasypać budyniem, delikatnie wymieszać.

Tortownicę wysmarować masłem, oprószyć mąką. Przelać ciasto. Na ciasto wysypać jagody.

Składniki na kruszonkę rozetrzeć palcami, aż się połączą i pokruszyć ją na jagody.

Piec w 180 stopniach, 50-60 minut (do suchego patyczka).



smacznego

2 komentarze:

  1. Że się tak zapytam, ten budyń trzeba zrobić w celu obtoczenia w nim jagód, czy kula się je w proszku budyniowym?

    OdpowiedzUsuń
  2. W proszku budyniowym obtoczyc, zeby nie opadly pidczas pieczenia na dol ciasta

    OdpowiedzUsuń