wtorek, 6 listopada 2012

placek z jabłkami i budyniem


Ostatnio króluje u mnie w domu jabłko, jabłko na surowo, jabłko pieczone, a przede wszystkim jabłko w cieście, ciasteczkach, rogalikach itd. Tym razem postanowiłam zrobić placek z jabłkami i budyniem, ponieważ ciasta z budyniem są wielce pożądane przez moich chłopców :-) 





 Składniki:
ciasto

  • 3 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 250 g margaryny
  • 1 op cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
nadzienie
  • 3 duże jabłka
  • 1 łyżka cynamonu
  • 900 ml mleka
  • 2 budynie waniliowe
Ciasto wyrobić ze wszystkich składników, podzielić na dwie części i schłodzić w lodówce.
W tym czasie przygotować nadzienie. Jabłka obrać ze skórki, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w kostkę.
Z mleka i budyniów przygotować budyń.
Jedną część ciasta rozwałkować i wyłożyć nim prostokątną blachę, wyłożoną papierem do pieczenia. Na ciasto wysypać jabłka, posypać cynamonem i wylać na jabłka gorący budyń. Drugą część ciasta rozwałkować i przykryć nim ciasto na blasze i nakłuć widelcem/ lub tak jak ja, rozwałkować i powycinać paski, a następnie zrobić kratkę.
Piec w 200 stopniach, 45 minut.



smacznego

4 komentarze:

  1. mmmmmmmmm
    od dłuższego czasu mam ochotę na taką budyniową szarlotkę:) pyszna

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia i wspaniałe ciasto! Mogę kawałek?
    Pysznie u Ciebie - pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie się piecze. Skusił mnie budyń ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam ciasta z budyniem. Do tego soczyste owoce, i jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń