wtorek, 5 lutego 2013

Pączki na serku homogenizowanym czyli tłusty czwartek tuż tuż


Muszę przyznać, że ostatnio mało mnie tu, ale tak się jakoś złożyło, ze wszystkiego brakuje, a najbardziej czasu. Ale wracam. Wkrótce pojawią się nowe wpisy, ponieważ nawiązałam współpracę z jedną znaną firmą, a póki co moja propozycja na tłusty czwartek. Korzystając z porannego spokoju, postanowiłam obejrzeć jeden z programów śniadaniowych, a tam o pączkach i padło hasło "pączki na serku homogenizowanym". Jak wiadomo, coś nietypowego, to coś dla mnie. I szukałam, aż znalazłam takie cudo na blogu Moje Wypieki. Świetna propozycja dla mam, zabieganych, nie mających czasu nawałkowanie, wyrastanie itp. Raz dwa i po krzyku, pączusie gotowe.



Składniki:

  • 2 serki homogenizowane waniliowe (ja użyłam danio po 140 g każdy)
  • 3 jajka
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • olej
  • 2 łyżki drobnego cukru z 1 łyżeczką cynamonu do obtoczenia pączków
Jajka roztrzepać trzepaczką, a następnie dodać serki i wymieszać. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, sól i wymieszać trzepaczką.
W garnku rozgrzać olej (tak mniej więcej 3 szklanki oleju). Łyżką kłaść niewielkie porcje ciasta na olej. Trzeba pilnować, żeby nie spalić. Wyciągać z garnka łyżką cedzakową i jeszcze ciepłe obtoczyć w cukrze z cynamonem. 

*mojej mamie przypadły do gustu te nieobtoczone, nie były takie słodkie - więc jak ktoś nie lubi za słodkich pączków, może je tylko oprószyć cukrem pudrem



smacznego

5 komentarzy:

  1. Hejjj :) Będę zaglądać i się inspirować :) ja zapraszam Cie na mojego bloga, co prawda nie kulinarnego :D http://soutache-design.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już idę i będe polecać:) ja już Twoje możliwości znam, więc tym chętniej je sobie pooglądam:)

      Usuń
  2. Ależ one smakowicje wyglądają, w pierwszej chwili pomyslałem, że to trufle, hehe

    OdpowiedzUsuń