czwartek, 1 sierpnia 2013

puszyste ciasto z wiśniami czyli Karra wraca do gry


Poszła Karra na targ i stanęła jak wryta, bo gdzie okiem nie rzucić, tam same pyszności. Dawno mnie tam nie było i zapomniałam, że w tym okresie jest tam kolorowo, zdrowo i soczyście. Zgłupiałam w końcu, bo chciałam tylko wiśnie na ciasto, a tam kusiły maliny, porzeczki, jeżyny...jedne lepsze od drugich. Kupiłam wiśnie i czarne porzeczki i z planu "dziś upiekę jedno ciasto" nici. W mej rudej głowie zrodził się pomysł na ciasta dwa i tak powstało na początek tego pięknego dnia puszyste ciasto z wiśniami z przepisu znalezionego na mojewypieki.com. Ciasto puszyste, pyszne i słodkie, świetnie przełamane kwaskowatością wiśni.



Składniki (w temp. pokojowej):
  • 6 jajek
  • 1 szkl cukru
  • 150 ml oleju
  • 2 szkl mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • owoce (ok. 1/2 kg wiśni bez pestek)

Białka oddzielić od żółtek i ubić je na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać cukier i nadal ubijać. Następnie dodawać po jednym żółtku, nadal ubijając i na koniec wlewać olej, ciągle ubijając. Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia i delikatnie wmiksować w masę z białek.
Ciasto przelać do prostokątnej formy wysmarowanej masłem i oprószonej mąką. Na wierzch wysypać owoce, nie dociskając ich do ciasta.
Piec w 170 stopniach, 45 min lub do suchego patyczka.

Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem lub zrobić lukier.



 smacznego


1 komentarz: