czwartek, 6 lutego 2014

Czekoladowe ciasto z marmoladą na radosne powitanie przedszkola


Nawet sobie człowiek nie zdaje sprawy, że w domu może być tak cicho, dopóki nie pozbędzie się dzieciaków do placówek edukacyjnych:P Młodszy do przedszkola po długiej nieobecności, starszy do szkoły po feriach, a matka mogła w końcu w ciszy posiedzieć. Ale matka siedzieć nie potrafi, więc wzięła się za ciasto. Przepis znalazłam na stronie gazeta.pl. 

Ciasto pycha, ma tyle magnezu, że mogę go teraz z czystym sumieniem wypłukiwać kawą ;)


Składniki:

  • 130 g mąki
  • 25 g kakao
  • 240 g cukru
  • 80 ml wody
  • 4 łyżeczki oleju roślinnego
  • 2 jajka
  • 60 ml maślanki 
  • 110 g masła
  • 150 g czekolady deserowej

Wszystkie suche składniki ciasta mieszamy w misce i odstawiamy. Wodę, olej, jajka i maślankę łączymy. Masło rozpuszczamy z czekoladą i wlewamy do suchych składników. Stale mieszając, dodajemy powoli pozostałe składniki. Mieszamy do momentu, aż powstanie jednolita masa. Formę (może być keksówka lub mniejsza prostokątna) wysmarować masłem i oprószyć mąką. 
Piec przez godzinę w 160°C. 

Blachę z upieczonym ciastem wyjmujemy z piekarnika, a po 10 minutach odwracamy do góry nogami. W takiej pozycji zostawiamy ciasto do całkowitego wystygnięcia. Wystudzone ciasto przekrawamy wzdłuż na dwa blaty. Jeden z nich smarujemy marmoladą, przykrywamy drugim. Wierzch ciasta możemy udekorować polewą czekoladą.

W przepisie co prawda było to ciasto z kremem, ciekawa opcja, ale ja zrobiłam z marmoladą. I jeszcze jedno mnie zastanawia...przepis bez proszku do pieczenia. Tak też zrobiłam, następnym razem spróbuję dodać odrobinę, będziemy testować.


smacznego

2 komentarze: